This page is a supplementary page of the opening page. Click the button to get back.

Električni automobili pitanja i odgovori

Kakva je svrha kupovine električnog automobila ako ne sledim najnovije trendove?

Važno je shvatiti da električnim motorom nećete opteretiti okolinu bukom ili emisijama. Tih rad i nula lokalnih emisija osiguravaju ekološku prihvatljivost. U budućnosti eMobilnost će nuditi mnogo novih usluga koje trenutno pripremamo. Na primer, punjenje automobila iz udobnosti kuće nije samo pogodno, već i jeftinije, jer posebne tarife za električne automobile znače da ćete koristiti jeftiniju energiju za automobil i dom.

Koliko salona će prodavati električne automobile?

Na kraju će svi naši dileri ponuditi električna vozila. Svaki od ovih partnera daće vam osnovne informacije o eMobilnosti i imaće bar jedan od modela u izložbenom salonu. Takođe će moći da vam ponude test vožnju u električnom automobilu. (Treba da uzmete u obzir da diler možda u ponudi nema samo potpuno električne modele, već i plug-in hibrid modele.)

Da li su električni automobili opasni prilikom saobraćajne nezgode?

Poput konvencionalnih automobila, i električni automobili su podvrgnuti standardnim sudar testovima i zabeležili su dobre rezultate. Baterije nisu eksplozivne u nesreći. Takođe, električni automobili mogu da rade bez kvačila, menjača ili motornog ulja što su tipični uzroci požara tokom sudaru. Sve u svemu, oni imaju mnogo manje komponenata, što dodatno smanjuje verovatnoću kvara. Baterije su potpuno izolovane od ostatka automobila, a u slučaju nezgode, ceo sistem je isključen.

Da li električni automobil ispuštata zvukove?

Ovo područje je sada pokriveno zakonodavstvom, a modeli Kodiaq iV, Superb Combi iV, Octavia iV i Enyaq koriste e-zvuk.

Da li je električni automobil opasan za pešake?

Kako su električna vozila generalno tiša od konvencionalnih vozila, vozači EV moraju biti malo oprezniji pri malim brzinama. Novo evropsko zakonodavstvo znači da će i naša EV vozila imati e-zvuk kako bi se osiguralo da ih drugi mogu čuti, posebno u pešačkim zonama.

Koji je vek trajanja električnog automobila?

Ovde se uzimaju u obzir različiti faktori, posebno stil vožnje, briga o automobilu i poštovanje propisanih termina održavanja. Ono što možemo da garantujemo je da će garantovani vek trajanja baterije Škoda automobila biti 8 godina ili 160.000 km.

Šta li je MyŠkoda aplikacija povezana i kako sa eMobilnošću?

MyŠkoda aplikacija osigurava da uvek imate kontrolu nad vozilom. Možete da proverite domet punjenja, podatke o vožnji ili gde ste parkirali automobil. Možete čak da proverite da li ste zaključali vozilo. Prilično korisno, zar ne?

Gde se proizvode električni automobili?

• Octavia iV i Enyaq se proizvode u Mladoj Boleslav.

• Kodiaq iV se proizvodi u Kvasini.

• Superb Combi iV se proizvodi u Bratislavi.

Da li se sve komponente proizvode u Češkoj?

Škoda Auto je uložila značajne sume u izgradnju nove infrastrukture za proizvodnju električnih vozila u pogonima i u proizvodnju litijum-jonskih baterija u Mladoj Boleslavi. Pored električnih vozila, od 2019. godine pogon u Mlada Boleslav proizvodi i električne komponente za plug-in hibrid modele nekoliko marki Volksvagen grupe. Kao i kod konvencionalnih modela, nabavljamo neke delove od eksternih dobavljača.

Koja je razlika između plug-in hibrida, hibrida i električnog automobila?

Plug-in hibridna vozila (PHEV) kombinuju klasični motor sa unutrašnjim sagorevanjem sa električnim motorom koji se može puniti iz električne utičnice. PHEV se može voziti u čisto električnom režimu, ali domet je ograničen. Hibrid vozila (HEV) kombinuju motor sa unutrašnjim sagorevanjem sa električnim motorom, ali ne mogu da se pune iz eksternog izvora napajanja. Baterija koja napaja elektromotor se puni samo vožnjom i napravljena je samo za kratke domete, posebno za pokretanje. Električno vozilo (BEV) nema motor sa unutrašnjim sagorevanjem. Umesto toga, EV se napaja koristeći samo bateriju, koja se može puniti iz eksternog izvora napajanja.

Koja je razlika između električnog automobila i plug-in hibrida?

Oba automobila imaju utičnicu za punjenje, ali se bitno razlikuju. Priključni hibrid, koji se ponekad naziva i PHEV (Plug-in Hibrid Electric Vehicle), kombinuje klasični motor sa unutrašnjim sagorevanjem sa električnim motorom, a može da se napuni iz električne utičnice i iz energije koja se obnavlja tokom vožnje. PHEV može da se voziti i u čisto električnom režimu, ali domet je ograničen.

Koja je razlika u životnom ciklusu električnog automobila i hibrid automobila?

Ne postoje fundamentalne razlike u životnom ciklusu između vozila, bilo da su hibridi, priključni hibridi ili automobili samo na električni pogon. Glavna razlika je u tome što hibridi i priključni hibridi i dalje imaju motore koji se oslanjaju na benzin, dok potpuno električni automobil ne generišu nikakve emisije jer koriste bateriju.

Da li su električni automobili pouzdani?

Kao što već znate, sva Škoda vozila su izuzetno pouzdana i električni automobili nisu izuzetak. Ulažemo mnogo truda u proizvodnju vozila vrhunskog kvaliteta i pravimo ih samo od pouzdanih delova po najvišim standardima koje su dizajnirali naši vredni inženjeri.

Da li postoji razlika u pouzdanosti između električnih i konvencionalnih vozila?

Generalno, električna vozila, hibridi i priključni hibridi su pouzdani kao i konvencionalna Škoda vozila. Potpuno električna vozila imaju manje pokretnih delova i manje operativnih troškova, što je vrlo zgodno, ali to ni na koji način ne utiče na pouzdanost naših vozila.

Da li je za električna vozila potrebno dodatno održavanje?

Za električna vozila nije potrebno dodatno održavanja u odnosu na konvencionalna vozila, jer su redovno održavanje i servisni pregledi važni za svaki automobil kako bi se osigurala pouzdanost i sigurnost. Imajući to u vidu, električni automobili nemaju ulje ili tečnosti za prenos koje treba menjati, a imaju i manje pokretnih delova.

Kako da pronađem servisni centar koji servisira električne automobile?

Svaki Škoda Auto servisni centar moći će da servisira električne automobile i hibride. Međutim, specijalizovane popravke baterija mogu izvršiti samo izabrani servisni centri. Trenutno radimo na razvoju i sertifikaciji servisnih centara kako bismo ponudili standard usluga u skladu sa uslugama na koje su navikli naši kupci.

Šta treba da se servisira?

Električna vozila nisu toliko zahtevna za upotrebu. Imaju manje delova koji se troše. Nemaju svećice, cilindre, ubrizgavanje, turbo punjače, rezervoare za ulje itd. Stoga se usluge fokusiraju uglavnom na proveru kočionog sistema i napona ili na merenje kapaciteta baterije, tj. sistem za punjenje vozila. Detalji o servisiranju električnih vozila zavisiće od modela i opreme.

Koliko često treba da menjam delove?

Kao i kod bilo kod drugog Škoda vozila, ako se brinete o svom Škoda električnom automobilu, malo je verovatno da ćete morati tako često da menjate delove.

Koliko često je EV potreban servis i održavanje?

Škoda preporuka kupcima je opšta uslugu nakon što automobil dostigne određenu kilometražu. Glasovni asistent Laura biće dostupan u Škoda automobilu i obavestiće vas kada je potreban pregled. Čak će vam pomoći da rezervišete uslugu u jednom od naših pouzdanih servisa

Koji su redovni intervali servisiranja?

Osnovni servisni pregled za Enyaq je potreban nakon 2 godine, a za ostale iV modele nakon 2 godine ili 30 000* km ili jednom godišnje. Fleksibilna zamena ulja je neophodna nakon 2 godine ili 30.000 km*. Potreban je servis fiksne zamene ulja nakon 1 godine ili 15.000 km*. Gore navedeni intervali važe za većinu zemalja, međutim u nekim zemljama mogu se razlikovati u skladu sa lokalnim propisima. *šta god je prvo

Da li mogu samostalno da obavim redovno održavanje s obzirom na količinu elektronike u automobilu?

Kako vozilo ima električni sistem, potrebno je definisati konkretan posao sa kojim se vozači mogu sami nositi (na primer na koji su navikli kod konvencionalnih Škoda automobila). Međutim, obim ove aktivnosti biće ograničen kako motor vremenom postaje sve jednostavniji. Naravno, ostaće osnovni zadaci povezani sa radom vozila, poput provere pritiska u gumama i dolivanja radnih tečnosti. Sve ostalo preporučujemo da prepustite ovlašćenom servisnom centru.

Da li mogu da šlepam automobil pomoću konopca?

Elektromotor se ne može vući konopcom ili vučnim kolicima. Uvek koristite hidrauličnu ručicu i stavite automobil na platformu kada je potrebna vuča. Vozilo možete gurati na kratke razdaljine, ali ono mora biti u neutralnom položaju i kontakt mora biti uključen

Da li je bolje parkirati e-vozilo u senci ili na suncu?

Sunce ne dopire do baterije jer se nalazi u podu vozila. Međutim, hlađenje vozila zahteva energiju baterije, što smanjuje domet.

Šta se događa ako u automobil udari grom?

Automobil se ponaša kao i konvencionalni automobil. Udar groma nije kritičan. Ako se vozilo puni, osigurač će se aktivirati. U najgorem slučaju, punjač će biti uništen.

Šta se dešava kada automobil prođe kroz vodu?

Automobil se ponaša kao i konvencionalni automobil. Visokonaponska baterija je zapečaćena kako bi se sprečilo prodiranje vode.

Da li može EV da eksplodira u vodi?

EV se ponaša kao i svako konvencionalno vozilo kada se vozi kroz baru ili visoku vodu. Visokonaponska baterija je zapečaćena kako bi sprečilo prodiranje vode i definitivno nećete morati da brinete o neočekivanim eksplozijama.

Da li bateriju može oštetiti namagnetisani predmet, mobilni uređaj ili visoki naponom u automobilu ili su joj performanse smanjene?

Budući da je baterija elektromagnetno zaštićena, ovi predmeti nemaju negativan uticaj na bateriju.

Koliki je domet vožnje zimi?

Sa svakom generacijom električnih vozila, domet za jedno punjenje postaje sve bolji i bolji. Škoda Enyaq predviđa domet do 540 kilometara*, što je dovoljno za duga i neograničena putovanja. Kao što automobili sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem zimi imaju nešto veću potrošnju, tako i električni automobili moraju da troše više energije tokom hladnog vremena.

*odnosi se na tipično opremljen automobil

Da li Škoda EV imaju dobar odnos vrednost uložen novac?

Lansiranjem hibrida, priključnih hibrida i potpuno električnih automobila želimo da električnu mobilnost učinimo dostupnom svima. Mislimo da su naša električna vozila veoma isplativa alternativa koja generiše niske emisije ili su bez emisija.

Da li su električna vozila skuplja?

To zavisi od zemlje u kojoj želite da kupite EV. 

Da li postoje druge mogućnosti za kupovinu EV?

Opcije zavise od zemlje u kojoj želite da finansirate ili iznajmite EV. Sigurni smo da postoji više opcija i da vam lokalni diler može pomoći da pronađete najbolju opciju.

Da li štedim novac kupujući EV?

Električna vozila definitivno mogu dugoročno da donesu uštedu, jer su prosečni operativni troškovi mnogo niži nego kod konvencionalnih vozila. U zavisnosti od zemlje u kojoj živite, možda čak imate koristi od poreskih olakšica ili drugih državnih podsticaja. Za više informacija preporučujemo da kontaktirate lokalnog prodavca.

Kako se cena EV ili hibrida u odnosu na cenu konvencionih vozila?

Rasponi cena uglavnom zavise od zemlje u kojoj želite da kupite vozilo, jer postoji mnogo faktora koji utiču na aktuelne cene. Uopšteno govoreći, operativni troškovi EV su znatno niži, ali mogu biti skuplji za kupovinu u odnosu na konvencionalna vozila.

Kakve prednosti Škoda Auto (ne vlada) nudi pojedincima zainteresovanim za kupovinu električnog automobila u poređenju sa onima koji žele da kupe automobil sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem?

Za naše kupce pripremamo veoma zanimljivu ponudu cena novih automobila i pratećih usluga. Objavićemo konkretne informacije kako se predstavljaju pojedinačni Škoda električni automobili. Ukupna cena automobila zavisiti i od lokalnih državnih podsticaja (ukoliko su dostupni, razlikuju od države do države).

Koliko košta rad električnog automobila na 100 km (čisto teoretski i u proseku, imajući u vidu da su cene dobavljača drugi faktor), ne računajući amortizaciju?

Procenjena cena „goriva“ u radu električnog vozila daje neku vrstu procene. Po prosečnoj ceni od 1,25 evra po litru benzina i potrošnji od oko 6 litara na 100 km, to iznosi približno 7,50 evra. Vožnja na 100 km u električnom automobilu koristi oko 17 kWh. Po ceni od 0,12 evra po kWh, vožnja električnim automobilom na 100 km košta 2,00 evra. Cena po kWh zavisi od cene lokalne tarife, koju definitivno treba da prilagodite u skladu sa radom električnog automobila kako biste imali koristi od najboljih cena energije. Još jedan faktor koji utiče na troškove rada je servisiranje i održavanje vozila. Neće biti potrebno, na primer, da menjate ulje, filtere i druge delove povezane sa složenim sistemom motora sa unutrašnjim sagorevanjem.